Категорії розділу


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Липень » 21 » СУЧАСНА КРИВОРІЗЬКА ПОЛІТИКА: БРУД ЧИ БЛАГО?
19:40
СУЧАСНА КРИВОРІЗЬКА ПОЛІТИКА: БРУД ЧИ БЛАГО?

СУЧАСНА КРИВОРІЗЬКА ПОЛІТИКА: БРУД ЧИ БЛАГО?

 «До вірної мети може привести

тільки вірний шлях!»

 

Десять тез: суспільно – правові  судження громадського діяча, народного депутата України другого скликання, голови Дзержинської райради та її райвиконкому першого та другого скликання (1990-1998), доктора філософії в галузі права з питань самоврядування та громадянського суспільства, державного службовця першого рангу, заслуженого працівника промисловості України, Дмитра Степанюка, щодо політики у владі і претендентів до неї. 

 

  1. Про «особливий статус»  Кривого Рогу ?…

Памятаю свої вибори в 1998 році на посаду міського Голови. Вони були надто гострими і напруженими, але ми з моїм головним опонентом, тоді міським Головою Ю.В. Любоненко, незважаючи на гостроту, не переходили червону лінію дозволеного, коли втрачається мораль і гідність…не допускались особистих образ…...

Тоді Ю.В.Любоненко пропонував місту розвиток через особливий територіальний статус і щиро вірив в це. Для підтримки цієї ідеї навіть долучив другого Президента України Л.Кучму, який лукавив і стверджував, що так і буде. Цю  ідею  часто застосовують на парламентських виборах до цього часу.

(Довідка: за часів УРСР Кривий Ріг мав особливий статус: окремий рядок в фондах по  забезпеченню міста товарами, продуктами харчування, але не «територіальний особливий статус», це різні речі. І розмови про відділення міста від Дніпропетровщини переслідувались, дехто втрачав посади, як «не благонадійний»….).

Я ж наголошував, що це не можливо, так як для цього треба вносити зміни  до Конституції України 1996 за яку я голосував і добре пам’ятаю, що в ній тільки АР Крим, 24 області і 2 міста з особливим статусом. Серед них Кривого Рогу немає. А такі зміни без парламенту не під силу внести навіть Президенту країни…..І на сьогодні ще не відомо, чи такі зміни будуть прийняті.

Пропонував я з командою те, в що також щиро вірив: зосередитись на двох ідеях, щоб вивести тоді місто з глибокої соціально-економічної кризи, дати гірничо-металургійній промисловості, малому і середньому бізнесу  розвиток за рахунок інвестицій. Для цього:

  1. Створити вільну економічну зону (ВЕЗ) «Кривбас» в структурі області і на базі  «Укррудпрома» затвердити адміністрацію цього утворення. Вчені Кривбасу (Г.Губін) продуктивно напрацювали проекти нормативних актів.
  2. Вимагати у держави передати територіальній громаді Кривого Рогу на 50-100 років в концесію надра, що дозволить місту будувати з виробниками руди і металу, підприємництвом нову політику економічних відносин, збільшувати базу оподаткування для бюджету міста. Пропонував, як людина з 10 річним досвідом директора проектно-конструкторської установи, силами проектувальників міста розробити до 1000 бізнес – планів на стадії ТЕО і проводити в місті інвестиційні форуми для залучення в місто приватних фінансів.

Мої пропозиції були на той кризовий час несподіваними новелами, які базувались на науковій підтримці, без заперечень облдержадміністрації (М.Деркач), на розумінні парламентських фракцій. Тоді приймалось немало подібних законів про ВЕЗ.  Розумів їх і П.Лазаренко,  підтримував….  Це були реальні речі. Але потрібно було  рішення криворізької міськради та політична воля її керівників…...

В результаті, як ми бачимо, Кривий Ріг не став містом з «особливим статусом».  І ВЕЗ також немає. І надра Кривбасу не в концесії міської громади. І підприємництво міста пов’язане в основному з товарно-обмінними  операціями гірничо-металургійного виробництва великого капіталу. Власного закінченого виробництва товарів, крім сировини, майже немає. Тому і в торгівельних мережах, королює  імпорт, немає навіть простих речей, що вироблялись в Кривбасі в період УРСР по програмам товарів широкого вжитку (скло, посуд, кришталь, металеві вироби, будматеріали, якісні м'ясо-молочні та овочеві продукти харчування, тощо). Всі кинулися заробляти перші свої мільйони на імпорті, а не на  власному виробництві. Навіть простих українських прасок в торгівельних мережах і на базарах не має.  Через це гривня в країні,  звичайно і в місті, тісно пов’язана з доларом та євро і чутлива до їх коливань…..І це не відбулось  тоді багато в чому, як я вважаю, завдяки відсутності єдності між нами…. Моє не сприймалось переможцем тільки тому, що воно не його…Та і оточення, насолоджуючись виборами, діяло в кращих традиціях КДБ:  якщо ти не з нами, то ти ворог і твої пропозиції не можуть розглядатись.... До демократії на ділі тоді ще було далеко, хоча розмов було багато.... Після виборів команди також ще не об’єднувались заради загально - міського.  Це сьогодні вже якісно інші часи, але і вони дуже далекі до цивілізованих зразків!….. Коли наші позиції і стосунки з Ю.В. Любоненко через роки зблизились, то час  вирішення вище означених  питань був втрачений….

 

 II. Промислово фінансові групи - ознака високої індустріалізації Кривбасу, шлях в майбутньому до постіндустріального, соціально розвинутого суспільства!

Натомість в місто зайшли промислово-фінансові групи, в тому числі і з Донбасу, приватизувавши головні підприємства гірничо-металургійної галузі. Слава Богу, що хоча вони з’явились і влили тоді свіжу фінансову  кров в Кривбас, дали йому нове соціально-економічне  дихання на приватній основі.  Можливо і не ідеальне, і не зовсім справедливе, щодо розподілу прибутків, але яке дозволяє закон….

В результаті місто тривалий час працює з стабільною владою, з робочими місцями ( хоча і є помірне безробіття), з транспортом, з теплом, харчами, дитячим співом, але зрозуміло і не без прогалин і протиріч……..

В місті підтримуються дороги, налагоджений  вивіз  сміття,  хоча і не зразковий, але регулярний. А це болюча тема з давніх часів, хто в цьому розуміється. Достатньо проїхати в Дніпропетровськ, щоб зрозуміти різницю, де так багато галасують про політику в центрі, ліквідовують райради в місті, «щоб не заважали».

Чому я про сміття? Наприклад,  І.Рукавіцин в альбомі «Привіт з Кривого Рогу»(2014) документально показав, що в минулому, кінець XIX - початок XX ст., Кривий Ріг був проблемою для Херсонської губернії з-за антисанітарії. Залишки цього явища ми ще спостерігаємо по балкам приватного сектору. Я згадую розмову з бізнесменом, покійним вже А.Сергієнко, людиною з високим інтелектом і розумом, коли він переїхав до міста з Словаччини: «Дмитро Петровичу, я міську владу оцінюю не по її базіканню про справи в центрі та світі, а по тому, як вона справляється з снігом на дорогах та сміттям тут, у себе в місті!». Цю розмову я запам’ятав.  

Наявність потужних промислових груп є ознакою, що Кривбас не перестав бути індустріально-промисловими регіоном. Великі підприємства не є сферою володіння малих і середніх підприємців………Велика промисловість завжди  вимагає великих фінансів, відповідного науково-технічного рівня персоналу, розвинутої інфраструктури…Все це  в Кривбасі є. Тут високий освітній рівень робочої сили і це приваблива площадка для інвестицій і розвитку малого та середнього підприємництва, починаючи з рудної лихоманки початку минулого сторіччя….

Індустріалізація органічно впливає, як і раніше, на все наше життя і зрозуміло і на владу міста. І нікому не вдається цього впливу і інтересів промисловиків уникнути, працювати осторонь. При цьому руда продовжує царювати. Завжди пам’ятаю слова видатного вченого, засновника і першого президента АГНУ, академіка В.Бизова: «Якщо руду Кривого Рогу накрити плівкою і нікому не давати, то за нею підуть війною і свої, і чужі, і не відомо хто буде гіршим!»….У місті розвинута база для переходу в майбутньому до постіндустріального етапу розвитку, побудови в країні соціально розвиненого суспільства.

 

III.Місцеві вибори 2010 і їх результати

Що пропонував на виборах 2010 академік, д.т.н. Ю.Г. Вілкул, багаторічний соратник В.Ф.Бизова, після Ю.В.Любоненка, який не висував свою кандидатуру на черговий термін після 18 років перебування на посаді міського Голови?  Почати розбудовувати місто в європейському напрямку. Для цього посилювати консолідацію коштів міста, бізнесу, промисловців та державного бюджету. Зберігати пам’ять, турботу про ветеранів, молодь та дітей. Захищати споживачів. Створювати нові символи міста по проектам місцевих скульпторів та художників, щоб воно відрізнялось не тільки самими великими кар’єрами, домнами та відстанню, а і було привабливим для туризму і щоб ставало за стандартами життя – європейським!  Більшості громадян, що взяли участь у тих місцевих виборах, сподобались такі пропозиції і  його особисті ділові досягнення в житті. Тому і обрали, і дали йому повноваження міського Голови для їх реалізації, при підтримці промисловців, гуманітарної сфери і громадських об’єднань.

Мені, наприклад, дуже хочеться, щоб в місті з’явилась ще і  оглядова вежа, на зразок Ейфелевої, або Останкіно, чи Берлінської. Щоб скоріше відкрився новий міський музей по пр. Металургів, тощо…...Я про це мрію…..

Питання, чи виконує Ю.Г. Вілкул свої обіцянки? Чи задовольняє очікування виборців? В основному, я, і не тільки я, вважаємо, що так. Але я відповідальним посадовим особам, обраним на публічні посади, завжди даю оцінку після другого терміну обрання. Навіть Президент України Л.Кучма зазначав, що в перший період тільки набирався досвіду, хоча до цього був керівником Уряду. Ю.Г.Вілкул не прийшов на посаду криворізького мера підготовленим, хоча і мав досвід роботи, але на іншому рівні, в облраді. Міським Головою не народжуються і за короткий термін ним не стають. Для цього треба досвід, який дається з часом. Та ще треба і витримати шквал критики опонентів, ЗМІ, цілого ряду  політичних інтриг. Всі ці «університети» він проходить сповна и не втрачає рівноваги. При цьому навіть його критики зазначають, що він реалізує багато з промисловиками і бізнесом для міста корисних проектів, та ще і  в умовах економічної і суспільної кризи! Йому довіряють як представники великого капіталу і бізнесу, так і багато криворіжців, профспілки, не радикальні громадські обєднання. 

Інше питання, а чи є в нього та його оточення не доопрацювання та помилки, не використані резерви владних повноважень для покращення життя громадян міста?  Звісно що є!.. Наприклад, на мій погляд, не в повну міру  залучається потенціал райрад, депутатів місцевих рад, органів самоорганізації, громадських організацій і молодь, допускаються помилки в дислокації об’єктів торгівлі та соцкультпобуту. Є проблеми у відношеннях з малим та середнім підприємництвом, належним чином не вирішуються  їх проблеми. Конфліктно відбуваються реформи ЖКГ, ритуальних послуг, транспортного обслуговування. Не все гаразд в освітянській сфері, є напруга з практикою і працевлаштуванням молоді з вищою освітою,  тощо. Дехто вимагає від міського Голови організації масових протестів проти Уряду. Це на є компетенцією органів місцевого самоврядування. І я також хочу застерегти його від таких дій. Для цього є партії, громадські організації і профспілки. Для виправлення недоліків та помилок  є і інші важелі.  Наприклад, критика, якою користаються незалежні ЗМІ та опозиція……Міська влада  чутлива до них….. Нарешті, попереду і чергові місцеві вибори 2015……На виборах в парламент 2014 виборці міста дали своє бачення ситуації в країні і обрали тих, кого вважають гідними, в тому числі і політичні партії і блоки, а не тих, про яких кричали…… Переконаний, дадуть об’єктивну оцінку на виборчих дільницях бюлетенями і на місцевих виборах, як міському Голові, так і органам місцевого самоврядування, це однозначно……Ми вважаємо, що попри недоліки, сьогоднішній міський Голова на своєму місці і гідно представляє місто у всіх відносинах, як з центром, так і з світом, сприймається більшістю міських голів з усіх регіонів в Асоціації міст України при обрані його своїм громадським Головою.

Тому хто від політиків хоче публічної влади в місті, або впливати на неї, повинен  вже готуватись до місцевих виборів 2015 справами і не застосовувати не цезурні  вислови, які доходять і до дітей. Це нікого не красить, а навпаки. Адже Інтернетом користується до 100 відсотків молоді та дітей.  

Криворіжці цивілізоване, в основному православне суспільство, де лихослів’я відторгається як канонами церков і конфесій, так і віруючими, отоджується з людьми з низьким рівнем моралі і загальної культури. Саме такими багато осіб, претендуючіх на лідерство, хвацько і круто себе проявляють в мережі Інтернету, як чоловічої, так і жіночої статі.

Місто дивовижно структуроване, тому вибір в Кривому Розі  залежить і від промислово-фінансових груп, з якими зав’язані і підприємці. Промисловці до цього  визначали, в чиї руки віддавати керування містом!. Думаю, що так і буде і в наступні вибори 2015, незважаючи на протести деяких підприємців проти великого капіталу. Теоретично можна сісти в крісло, але фактично ніяка особа не стане лідером доти, поки її не визнає цей діловий, а з ним і  гуманітарний світ міста! Для мата і насилля тут місця немає, це абсолютно точно! Тут потрібні Віра, Любов і Правда, стратегічне мислення, господарський хист, широкий кругозір, відповідний рівень культури, порядність і моральність, управлінський досвід і суспільна довіра.

Для мене зразком такого керівника на різних етапах життя були в минулому особистості, з якими я працював, або спілкувався, це  В.Шевченко, А.Гіренко, Ю.Бабіч, Г.Гутовський, А.Бородулин, В.Гладуш, В.Бизов, Г.Удовенко, П.Саворський, Ю.Кривченко, О.Шнайдер, М.Кульков, В.Богатирь, І.Потапов, В.Шабанов, В.Довбня, В.Славіков, А.Москаленко, В.Павлов, Ю.Горситманов, С.Колесник, Л.Бородич, С.Волков, Н.Антипенко, А.Шарапа, А.Загреба, А.Тонконог та інші. Я їм безмежно довіряв. Це виключно професійні і порядні особистості. Багатьох вже нема з нами…. Хочу щоб знали, що я думаю про них ті, що живі….(адже  час плине, всі ходимо під Богом),….і сімї тих, хто відійшов в інший світ……

 

IV. Пропозиції громадськості-креатив для влади!

Якби мене запитали, що би я разом з багатьма моїми колегами порадив політикам і міській владі сьогодні і на майбутнє? Виходячи з власного  досвіду та досвіду своїх колег, я знову запропонував би:

  1. Не виносити на сесії міськради питань політичного характеру, де представленні різні партії, в тому числі і радикальні, питань, що не входять до компетенції органів місцевого самоврядування. Не збуджувати суспільство при відсутності одностайності в раді…. Наприклад, звернення до Президента України про наведення порядку, застосування сили, тощо…. Хай за цим до нього звертаються політичні партії, фракції….. Адже вони борються за владу і є суб’єктами виборчих процесів і відповідальність за наслідки також їхня…….А порядок в місті є кому забезпечувати і впливи на них є, якщо вони не справляються з своїми обов’язками….
  2. Організувати на ТРК «Рудана» постійно діючу передачу в прямому ефірі/або у записі без правок, типа політично - дискусійного  клубу, як і передбачалось ще при її заснуванні. Настав час до оптимізації управлінських рішень залучати експертне середовище з гуманітарної та науково-технічної сфери, яке в місті дуже потужне, але законсервоване. В місті ще багато людей памятають, що на початку 90-х Криворіжсталь (С.Тільга) відмовилась від ідеї заводського телебачення.  Закуплене попередником (К.Носов) обладнання було передане в комунальну власність, я є свідком цього рішення. В той же час я відстояв у верхах існування взагалі ТРК «Криворіжжя» (А.Ковальчук, Г.Головинська, І.Галамасюк),  ТК «Єва» (В.Єнін) ті інші ЗМІ. Робилось це для того, щоб   криворожани мали можливість бачити і чути пульс життя в місті з різних ракурсів, а також  молодих / або нових політиків, їх пропозиції, їх справжній рівень освіти, культури і компетенції, ораторські здібності, а можливо і дурість….. Адже виступи на телебаченні, як і робота депутатів в органах місцевого самоврядування, це велика державна школа, особливо для молоді, для її зростання, якої нема навіть в закладах вищої освіти……Політики і громадські діячі сприймаються криворожанами, молоддю і жінками, якщо вони спілкуються з ними на відповідному рівні особистої культури, без зачитування монологів і застосування брутальних слоганів , особливо перед відеокамерою і мікрофоном в електронних ЗМІ.

До дискусій з ЗМІ, які інколи смакують лайном і недостовірними неперевіреними даними з помийної ями Інтернету, чим вводять в оману читачів, могло б активно долучитись експертне середовище міста.

  1. Для більшої комунікації органів місцевого самоврядування з громадянським суспільством, створити на базі існуючого права, консультативно-дорадчу громадську раду (ГР)  при міськвиконкомі/або міськраді і взаємостосунки з інститутами громадянського суспільства пустити в взаємовигідне правове поле…Частину функцій самоврядування продовжувати поширювати на громадські об’єднання…….   
  2. В місті політики і громадські діячі такі, які вони є….. Інші з неба не з’являться, тому вважаю треба продовжувати дбати про нову генерацію, терпимо виховувати громадянську свідомість, як через ЗМІ, так і через громадську діяльність в нових форматах…. На новий рівень поставити роботу молодіжних виконкомів, вже за участі молоді від громадських організацій…..
  3. Внести відповідні зміни до Статуту міської громади, які б ще більше  згуртовували громадян з владою, політичними партіями, профспілками, ЗМІ,  органами місцевого самоврядування, особливо молодь, навколо ідей:  «Краще збережемо, нове побудуємо!», «Майбутнє, в єдності поколінь!», «Україна, це Європа!», «Добросусідство, це українська політика!».
  4. Політичним партіям висувати на виборах до органів місцевого самоврядування впізнаваних, компетентних, моральних, з гідним минулим осіб, перевірених справами, з врахуванням їх здібностей до державної та громадської діяльності, з любовью в серці до людей та їх проблем…При пропорційних виборах за відкритими списками це стане необхідністю...
  5. Взаємостосунки з малим та середнім бізнесом не заморожувати. Не віддавати переваги тільки великому капіталу. Саме підприємництво по природі найбільш креативне,  є потужним двигуном розвитку та стабільності, основою політичної та економічної демократії в місті, рушійною силою розвитку громадянського суспільства та ЗМІ. Воно часто жорстко конкурує з потужними консервативними компаніями. У політсил великого капіталу у владі була і є зацікавленість: малий і середній бізнес не дуже відпускати. Адже бідні люди, це керовані люди. А люди з грошима, це вільні люди і є для великого капіталу  потенційною загрозою! Це аксіома на протязі незалежності України - як тільки наближаються вибори, малий і середній бізнес штучно банкротують десяткам тисяч: не розраховуються за виконані роботи, якщо ти в іншій політсилі, створюють проблеми з банківськими кредитами,  орендою, роблять обшуки, виймання документів, тощо….. Пам’ятаю, коли після розпаду СРСР в 90-ті металурги і гірники були не здатними забезпечити виробництво і реалізацію продукції, товпами ходили безробітні, то утворене в районі і місті підприємницьке середовище, спасало  від катастрофи. Про це не слід забувати ще і тому, коли тоне великий корабель, то пасажирів спасають малі плавзасоби. Це ми переживали уже на практиці. Тому це середовище треба не придушувати і зневажати, а підтримувати як засіб успішного існування міста.
  6. Заборонити тендерні закупівлі за бюджетні кошти продуктів харчування для навчальних, лікувальних та інших комунальних закладів від виробників, де не запроваджена система якості НАСР (система критичних точок). Тоді менше буде підозр і нарікань щодо не прозорого використання фінансів по тіньовим схемам, та щодо закупок небезпечних для життя і здоров’я дітей та хворих товарів, робіт та послуг. Включити до тендерних комісії/комітетів представників обєднань громадян по захисту прав споживачів. Адже згідно ст.42 Конституції України за якість товарів для споживачів і сприяння їх об’єднанням відповідає держава, і відповідно до законодавства органи місцевого самоврядування. Все є, треба просто виконувати нормативно-правові вимоги….
  7. Провести децентралізацію влади в самому місті. Розширити  повноваження, відповідальність і запровадити мотивації  районних рад щодо управління комунальною власністю та збільшення надходжень до районних бюджетів.

Міг би порадити і інші дії, із них і ті, що  одностайно вже підтримали біля 70 громадських об’єднань  міста різного спрямування разом з науковцями суспільних наук та експертами на науково-практичному «круглому столі» 11 липня 2014 в КНУ. Вони відомі.

Обєктивно, до пропозицій в місті прислухаються, але не до всіх. І в цьому немає трагедії та причин, щоб трощити міськвиконком.

Скажемо, ГР в місті ще не створена. Але вона буде обрана обов’язково в майбутньому, так як на цьому наполягає міське суспільство. Маховик запущений. Влада до цього, як і до змін назв вулиць, скверів,  ще не готова, але зріє. Адже органи місцевого самоврядування в законний спосіб формують політичні партії, які є тільки одним із сегментів громадянського суспільства. Тому комунікації з іншою, більшою частиною суспільства, громадськими організаціями, передбачені Урядом і потрібні для  покращення якості влади і місцевого самоврядування від яких, як наголошував Голова міської ради першого скликання Г.І.Гутовський,   залежить напряму якість нашого життя в місті. Вважаю, що справа в часі…… Це важливо ще і тому, що в нас ще немає справжніх політичних партій….  Зараз замість них існують холдинги по інтересам за принципами соціал-демократії, а не на ідеологічних платформах…

Гроші і влада це ще не все, щоб успішно управляти містом, потрібна стабільність, яка багато в чому залежить від співпраці з усіма інститутами громадянського суспільства, такими, які вони є, і не тільки з вибірковими. В місті завжди  вміли  працювати з громадським об’єднаннями і ветеранами, переймати досвід і його розповсюджувати…регулювати баланс інтересів…знаходити компроміси і порозуміння в різний спосіб, в тому числі і на «круглих столах»...

 

V. Мера у самовідставку, мат в політику?

Але те, що ми спостерігаємо в останній час в криворізькій політиці, багатьох нас бентежить. Це тяжко пояснити навіть основним законом діалектики, що боротьба протилежностей, є джерелом  руху! Це і не влада народу, яка передбачена Конституцією держави!... Протиріччя між владою самоврядування і громадськими течіями, викликає в багатьох криворожан питання, а що змінилося? Куди подівся досвід? Чи це щось інше, можливо не бажання? Або провокації, щоб розбурхати Кривбас? Багато активістів громадських об’єднань  міста не виключають, що за цим можуть стояти  особисті розборки та протиріччя великих гравців, в які втягуються городяни, в тому числі і з тяжким минулим. Але є і справедливі звинувачення посадовців в питаннях  пріоритетів в бік великого капіталу,  земельних відносин, оренди нерухомості, комунальних тарифів, тендерів і корупційних схем, правда, без судових рішень, часто на рівні чуток і пліток.  Навіть якщо і є підстави,  мені і багатьом нашим активістам, не зрозуміло, що пропонують криворіжцям ті, хто голосно вимагає:  «Мера у відставку!»?.

 

VI. Що пропонують претенденти на публічні посади в місті і нащо вони їм?

Відомо, що посада міського Голови, це публічна виборна  посада. Вона не вічна для посадовців і не передається в спадок. Я не ідеалізую роботу сьогоднішнього міського Голови та його команди і я не їх найнятий адвокат….. Але я стояв у витоків самостійної криворізької політики в 1990-1998 роках, щодо появи нових політичних партій, громадських об’єднань, профспілок, ЗМІ, малого та середнього бізнесу. Всі вони зявлялись як гриби після благодатного дощу і не самі по собі, а з нашої владної підтримки. Я відстоював в Конституції України і законодавстві самоврядування, ради та самоорганізацію населення на всіх рівнях, прямі вибори міських Голів і Голів адміністрацій.  І мені не байдуже, в якому напрямку політика та громадська діяльність в місті буде розвиватися, яка буде її якість.  Хочу бажаючим до місцевої влади, особливо молоді, наголосити, що якщо ви претендуєте на  лідерство в місті, то, будь ласка, давайте суспільству своє бачення його майбутнього. Що ви будете робити, якщо навіть мер  піде у відставку?... Чи будемо ми жити краще і якісніше?  Чи будете наполягати на зміні власників підприємств на інших!? Якщо так, то на кого і в який спосіб, щоб не були втрачені робочі місця?  Чи не буде при вас, при заморожених низьких зарплатах службовців, набридлої усім корупції? Адже зараз позиція держави: « Не треба чиновникам, навіть міністрам і депутатам, платити високої зарплатні, вони і так себе самі забезпечать»!?. Запроваджене свідомо спонсорство: «Ти мені, я тобі!» Тому це явище всеохоплююче, а не локальне. І чи здатна правоохоронна система його подолати без змін в свідомості людей і відношення держави до своїх службовців, в тому числі і самих правоохоронців? Адже джин випущений з пляшки!  Як  будете відноситись до минулого, щоб ми зрозуміли наше майбутнє? Як буде розвиватись малий та середній бізнес, який душать податками та всілякими новелами і державними поборами, «відкатами» ПДВ на вищому рівні, при зневажливому відношенні великого капіталу, тощо?... Публічна влада в руках чиновника, яким є міський Голова, це як скальпель в руках хірурга, яким можна лікувати, і навпаки…..  Слід враховувати і те, що міський Голова може багато, але не все. Він завжди заложник політичних гравців, Уряду, великого капіталу і підприємництва. Хто не володіє мистецтвом балансування інтересів через  компроміси, той не придатний для посади міського Голови. Такі закономірності управління органами самоврядування в громадянському суспільстві. Як на мене, то міський Голова повинен бути всебічно освіченим, знати історію, з навичками аналітика, щоб розуміти сьогодення і передбачати майбутнє……..

 

VII. Демократія, це законність, життя за правилами!

Від войовничих діячів  в останній час чуємо багато образ, можливо і маючих підстави. А як відомо помста, образа і пихатість погані порадники для серця. «Якщо очі застилають ненависть і злість, то ці очі будуть бачити тільки ненависть і злість», говорить один сучасний відомий політик. Можливо за гучними заявами вуличних поводирів є скритий інтерес до бюджетних коштів країни та міста для особистої вигоди?, а не програми і пропозиції для розвитку на шляху до європейських цінностей?… На це питання поки що у нас немає відповіді… Можливо з-за війни на Сході, яка відволікає від міських справ…. Можливо!  Це серйозний аргумент….

Відомо, що в країні сьогодні багато  діячів йдуть до влади, ради влади, використовуючи для досягнення своєї корисної мети  радикальність та національно-патріотичні гасла. Тому їх діяльність наносить шкоду як націоналізму, так і патріотизму в країні, розпалює ворожнечу. Про це сьогодні заговорили вже і батьки українського націоналізму. Тому ми хочемо бути переконаними, що у нас не так! Що в Кривбасі просять влади у Бога для виборців і самого Творця!.....

 

VIII. Кримінальні 90-ті повертаються в Кривбас знову, чи це провокації?

В місті ми знову маємо перші ознаки силових розборок щодо бізнесменів. На жаль  ділові люди в країні мало захищені від рекета, рейдерських захоплень і свавілля угрупувань, в яких задіяні особи з владними повноваженнями. На цьому наголошує в.о. міністра внутрішніх справ, досвідчений управлінець і фахівець, генерал-полковник міліції у відставці М.В.Корнієнко.  Тому ділові люди  інколи об’єктивно згуртовуються, мають озброєння, якого тільки в місті гуляє багато і зареєстрованого, і ні…. Кривбас пам’ятає кінець 80-х початок 90-х, в тому числі і погроми «бігунів», і рішучі дії на той час керівників УВС МВС  в місті С.Волкова, Л.Бородіча, С.Слободяна, О.Загреби, В.Грабевніка, А.Симанька, та багатьох інших професійних патріотів - міліціонерів, з якими мені довелось спільно працювати по  питаннях правопорядку, в тому числі по створенню і утриманню першої роти ППС в кількості 150 чоловік в районі. Цьому сприяв всебічно і начальник УВС області генерал О.Білик.  До  професійної силової еліти я відносив тоді і А.Гречуха, який проходив  не просту школу оперативної роботи в кримінальному блоці  райвідділу міліції мого рідного Дзержинського району. Надіюсь, що відданість присязі, набутий досвід, оперативні та  розвіддані, допоможуть йому впевнено опанувати ситуацію і разом з командою професіоналів УВС,  брутальну злочинність  загнуздати. Це його обов’язок, який, як я вважаю, він добре розуміє. У нього є всі можливості в законний спосіб гідно увійти в історію міста назавжди. Переконаний, що органи самоврядування, а не «спонсори», як і раніше, на цьому шляху є надійними законними помічниками силовиків в організаційно-технічних і фінансових питаннях, тому що їх повноваження співпадають щодо свобод, законності і правопорядку в місті.  

 

IX. Руда, як і в минулому, цариця  Кривбасу!

Як на мене, судячи по персональним гаслам на плакатах і заборах, «наїздів» на офіси і вибірковості особистостей, в останній час, незважаючи на війну на Сході, вже починає загострюватись між конкуруючими промислово-фінансовими групами  боротьба і за руду, що є, як я вже наголошував, царицею в Кривбасі. Це підтверджується і  гаслами великих підприємців країни про перегляд приватизації «Укррудпрома». Зрозуміло, що в цій боротьбі важливе місце займає міська влада і правоохоронна система. Громадськість задається питанням, а чи не з цим пов’язані штурми приміщень органів місцевого самоврядування та офісів, діяльність «люстраторів» без люстрації, відверте зневажання законів під простими соціальними гаслами, втягування в ці процеси провокаторів, людей з тяжким минулим і правоохоронців?... Таке довго в кишені не утримаєш, скоро проявиться - хто у кого на службі з плакатами….. Почекаємо…..  

 

X. Не вбий, не вкради – запорука чистої політики і блага міста!

А всім претендентам на лідерство в місті, як  від влади, так  і від опонентів,  хоча би раз на місяць, треба було б біля храму освіти в місті, Криворізького Національного університету, зупинятись і звіряти свої поступки з 10–ю Заповідями Божими, викарбованими на пам’ятному знаку «Скрижалі»………А там точно є : «Не вбий», «Не вкради» та інше вічне…

Тоді і політика, і справи, вважаю, будуть з Вірою і Любовью в серці, без бруду, загально міським благом... А Божі заповіді тисячоліттями є канонами релігійних конфесій і церков, слугують моральною основою існування людства і влад……. Я всім бажаю Божого Благословіння, розуму, здорового глузду і порядності……Пам’ятати завжди Послання Апостола Павла Римлянам «Немає влади не від Бога!» (гл.13). Тому вірте і просіть її у Бога, а умови для цього є…. В місті відбудовані зруйновані в минулому і побудовані нові храми для відродження духовності, Богослужінь і укріплення моральності. Є можливість не тільки відвідувати храми, а і сповідуватися, отримувати перемоги над собою, як сьогоднішнім посадовцям від політики,  так і претендентам на публічні посади…….Людина обрана Богом до влади повинна усвідомлювати,  завдання  чиї вона виконує, кому служить і хто возвеличив її. Якщо вона виконує волю Божу висловлену в Скрижалях, то немає сили, яка може тому протистояти. Але якщо починає вирішувати особисті питання, то все розсипається як пісок….. Більше того, людина влади повинна дружити з  Правдою, тому що брехня робить її слабкою і беззахисною, а гординя і жадоба влади рано чи пізно приведе її до поразки і падіння…..

І як говориться в старовинній молитві « Хто дає-той отримує! Хто забуває себе-той знаходить! Хто прощає – той пробачиться! Хто вмирає - той просипається у вічному житті!»

 

Грудень 2014 - травень 2015

м.Кривий Ріг

 

Прес-служба Координаційної ради

громадських обєднань «Кривий Ріг-рідне місто»

 

 

Переглядів: 352 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0

Вхiд користувачiв

Логін:
Пароль:

Пошук

Календар

«  Липень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архів записів

Друзі сайту

Почта

Логин:
Пароль:

Газета