Категорії розділу


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Липень » 23 » Підсумкова резолюція круглого столу від 11.07.2014
11:35
Підсумкова резолюція круглого столу від 11.07.2014

Підсумкова резолюція

«До високої якості життя,разом!»

громадського науково-практичного «круглого столу» на тему «Кривий Ріг:

місцеве самоврядування в контексті становлення громадянського суспільства»

11   липня 2014 року, 14.00, Криворізький Національний Університет

Учасники громадського науково-практичного «круглого столу», організованого криворізькими міськими громадськими об’єднаннями Комсомолець Кривбасу, Депутати органів місцевого самоврядування,  ім.Г.І.Гутовського, Союзу споживачів України, працівників профтехосвіти, Центру з прав дитини, газетою «Єднання поколінь», за участі кафедри  філософії та соціологічних наук Криворізького Національного Університету, обговоривши питання «Кривий Ріг: місцеве самоврядування в контексті становлення громадянського суспільства» зазначають, що незважаючи на досягнення в комунікаціях між місцевим самоврядуванням і інститутами громадянського суспільства, профспілками та ЗМІ, темпи розвитку цих комунікації відстають як в Україні, так і в місті, від темпів становлення громадянського суспільства.

Політичні партії, як суб’єкти виборчого процесу, при формуванні представницьких і виконавчих органів, в тому числі і місцевого самоврядування, не задовольняють зростаючі запити громадянського суспільства. Лінія поведінки осіб з владними повноваженнями від політичних партій не завжди співпадає з суспільними вимогами. При цьому,  при виконані владних повноважень органи, сформовані політичними партіями, після завершення виборів не завжди адекватно розвивають взаємовідносини з громадськими об’єднаннями, профспілками і засобами масової інформації, інколи відмежовуються від них через бізнесові, політичні та інші вподобання, не реагують на їх пропозиції і критичні зауваження так, як того вимагає час.            

Тому в значної частини суспільства, часто не безпідставно,  є підозра про непрозоре розподілення бюджетних коштів,  привласнення їх через сумнівні тендери, заниження, або  завищення вартості робіт,  надання оренди нерухомості, землі і дозволів для ведення підприємницької діяльності та бізнесу «своїм» суб’єктам, лобіювання інтересів великого капіталу, при тому, що наявність потужних промислово-фінансових груп в промисловості міста, є ознакою високої індустріалізації України.

За такого стану справ ефективно впливати на владу і органи місцевого самоврядування з-за домінування в них вузьких партикулярних настроїв, громадськість не може .

     З-за всього цього посилилось невдоволення владою, як в центрі так і на місцях, в тому числі і органами місцевого самоврядування, обурливу реакцію суспільства, зумовило дострокові президентські вибори 2014, кличе дострокові парламентські і місцеві вибори, зміни до Конституції України.  

Як приклад, чимало обіцянок, що давали особисто кандидати, а після виборів  народні депутати України сьомого скликання, в основному  виконуються. В  той же час, багато наказів-рекомендації криворізьких громадських організацій, ухвалених на конференції від 19 жовтня 2012 року в їх підтримку,  залишаються поза їх увагою вже після обрання.

І депутати місцевих рад не завжди задовольняють  виборців своєю активністю і результативністю, а покладаються, як правило, на результати роботи винятково  своїх партійних лідерів, які не завжди з-за об’єктивних та суб’єктивних причин спроможні їх досягнути. Тобто, ініціатива у багатьох скована, як в центрі, так і на місцях.

В суспільстві  зросло невдоволення, що серед народних депутатів України та  місцевих депутатів багато підприємців та бізнесменів і мало моральних суспільних авторитетів, надто багато осіб, що не пов’язані ні проживанням, ні роботою зі своїми виборцями, з-за чого між ними слабкі комунікації, часто відсутня належна зацікавленість  в результатах депутатської діяльності. Водночас спостерігається високий особистий інтерес до бізнесової складової. На практиці в суспільстві заговорили, що тезис «багаті особи не будуть зловживати» себе не виправдовує.

Існує напруга з-за недоступності певної частини громадськості до державних і комунальних ЗМІ, при відсутності інших потужних плюрастичних газет та телерадіокомпаній.

Не відповідає зростаючим запитам громадянського суспільства і нормативна база місцевого самоврядування, в тому числі і на місцевому рівні, а темпи її вдосконалення не отримують розвитку. Так, в Статуті територіальної громади м. Кривого Рогу від 29.09.2010 року №4041, тобто в головному правовому документі міста, добре прописані гарантії місцевого самоврядування та права керівництва міста. В той же час, незважаючи на вимоги нового українського законодавства, в Статуті не закріплені комунікації між органами місцевого самоврядування і громадськими об’єднаннями, в тому числі і національних меншин, засобами масової інформації, профспілками. Їх участь в управлінні справами міста через консультативно-дорадчі і експертні органи, тощо, в Статуті не передбачуються. Не прописані в Статуті і права опозиційних фракцій і груп в міській і районних радах, в разі їх утворення.

Відтак, там де можна за умов демократії досягати суспільної злагоди, в тому числі і в політико-правових питаннях, виникають протиріччя і загострення конфліктів, вуличні протистояння, протестні мітинги та акції, а інколи чиняться і радикальні дії обурених і невдоволених громадян  діями або бездіяльністю органів влади, органів місцевого самоврядування, або відповідальних публічних осіб з владними повноваженнями.

В новітній українській історії протиріччя почали  завершуватись бурхливими майданами,  посиленням сепаратних настроїв, а в останній період і збройними сутичками та бойовими діями в АР Крим, на Сході та Півдні країни, з втратою життів співвітчизників.

З розвитком громадянського суспільства є об’єктивна необхідність адекватними темпами розвивати і його комунікації з владою і  місцевим самоврядуванням.

     З метою покращення якості влади органів місцевого самоврядування, покращення їх комунікацій з суспільством, громадські об’єднання учасники «круглого столу», на підставі п.п.1.2); 1.4) частини 1 статті 21 Закону України «Про громадські об’єднання», виходять з пропозиціями (клопотанням):

1. До міського голови Вілкула Ю.Г. - ініціювати в міській раді внесення змін до  діючого Статуту територіальної громади м. Кривого Рогу  від 29.09.2010 р. № 4041, у відповідності до його статті 42 (порівняльна таблиця додається)

2.Підтримати  Президента України Порошенка П.О. щодо запропонованих ним змін до Конституції України відносно розширення повноважень громадського суспільства, органів місцевого самоврядування та мовної політики.

3. Запропонувати  міському Голові Вілкулу Ю.Г., міській і районнім в місті радам (Беззубченко В.В., Колеснік І.В., Коритник В.В., Рижков Є.В., Салтовська І.П., Стапанюк С.Д., Терехін В.П.),   з метою задоволення зрослих суспільних інтересів громадян міста до діяльності органів місцевого самоврядування, для укріплення суспільної довіри :

3.1 Створити при міській та районних радах консультативно-дорадчі органи - Громадські ради, які будуть забезпечувати комунікації між органами самоврядування і громадськими об‘єднаннями;

3.2. Положення про Громадські ради затвердити,  керуючись пунктом 5 постанови КМ України від 3.11.2010 р № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики»; 

3.3. Обраних голів Громадських рад, ввести  до складу відповідно міськрайвиконкомів в порядку, визначеному законодавством України;

3.4. Один раз на місяць за участі голів Громадських рад проводити брифінги та прес-конференції з засобами масової інформації, на які допускати їх представників без обмежень;

3.5  Щоразу при перерахувані бюджетних коштів більше 50 тис. гр., повідомлення про них, оприлюднювати відповідно на сайтах міськради та райрад в мережі Інтернету для контролю громадськістю;

3.6. Приступити за участі Громадських рад до послідовного перегляду суспільної ваги ( та їх збереження) історичних пам’ятників, меморіальних дошок, назв вулиць, провулків, парків, скверів, площ, мікрорайонів, тощо, що викликають гострі суперечки між членами територіальної громади, громадськими об’єднаннями, політичними партіями, радикалізують суспільство. Пропонуємо правоохоронцям жорстко реагувати на самоправство, посягання на права місцевого самоврядування, щодо визначення історичних подій та осіб, які впливали на життя міста в різні часи і є підгрунттям для виховання дітей та молоді сьогодні і в майбутньому, засобом збереження пам’яті та кращих загальнолюдських традицій в місті;

3.7 Сприяти намаганням громадських об’єднань брати участь в забезпечені разом з правоохоронцями і військовими громадського порядку і законності в місті, територіальної цілісності та суверенітету держави. Посилити військово-патріотичну підготовку та виховання молоді та дітей. Розглянути питання відновлення військової кафедри при КНУ для підготовки офіцерів запасу. Побудувати в сквері Героїв (Дзержинський район) монумент в пам'ять про  криворіжців, що загинули при захисті територіальної цілісності та державного суверенітету України.

3.8 Розглядати пропозиції громадських об’єднань, своєчасно відповідно до чинного законодавства реагувати на їх критичні зауваження та в ЗМІ , щодо люстрації чиновників влади і органів місцевого самоврядування на предмет корупції, зловживання, або бездіяльність відповідальних осіб  з владними повноваженнями.

4. Запропонувати народним депутатам України Павлову К.Ю., Любоненко Ю.В., Задорожному В.К., Глазунову С.М., Шпенову Д.Ю. виступити з законодавчою ініціативою щодо внесення, або прийняття  законопроектів Про добровольні народні дружини,  Про козацтво,  де передбачити права, обов’язки та соціальний захист членів громадських об’єднань при забезпечені громадського порядку та законності в країні

5. ТРК «Рудана», ТРК «Криворіжжя»,  газеті «Червоний Гірник», районним комунальним газетам (де вони засновані) включити до складу  редакційних рад представників Громадських рад (за їх згодою і пропозицією), для посилення комунікацій редакційних політик з суспільством.

6. ТРК «Рудана» встановити  у визначеному постійному місці один раз на тиждень доступний для криворіжців мікрофон, де вони могли б вільно висловлювати думки, щодо політико-правової, економічної та соціальної  ситуації в країні, області та місті.  Такі можливості сприятимуть формуванню в місті відкритого громадянського суспільства, попередження  можливого авторитаризму і «единоначалия» при вирішені важливих для громадян питань, які суттєво впливають на якість їх життя.

7. Міській та районним радам, міськрайвиконкомам відповідно до п.п.5)6) частини 1 статті 21 Закону України «Про громадські об’єднання» сприяти в забезпечені конституційних прав громадських об’єднань на проведення мирних зібрань та інших прав, не заборонених законом. Не приймати рішень, що не входять до повноважень органів місцевого самоврядування і викликають напругу в суспільстві, відносяться до компетенції політичних партій в боротьбі за владу.

8. ЗМІ міста розвивати критику недоліків в роботі політичних партій, органів місцевого самоврядування,  яка б сприяла виборцям об’єктивно оцінити їх діяльність на чергових, або позачергових виборах через бюлетені на виборчих дільницях при голосуванні. Саме на виборах наступає їх політична відповідальність, якщо відсутня інша, наприклад, кримінальна відповідальність.

9. Правоохоронним органам, в обов’язок яких входить захист прав міської громади,  закликаємо відповідно реагувати на прояви мародерства, підпалів, вандалізму,  полювання на людей та їх майно, посягання на приватну власність і права людини,  територіальну цілісність і державний суверенітет країни, перешкоджання законній діяльності органів місцевого самоврядування. Про такі прояви пропонуємо громадянам повідомляти засоби масової інформації, СБУ, Генпрокуратуру, МВД України, Верховну Раду України, Уповноваженого з прав людини в Україні, міжнародні інституції з метою їх запобігання та сприяння розкриттю злочинів.

10. Громадські об’єднання не борються за владу і по діючому законодавству не є суб’єктами виборчих процесів народних депутатів України та органів місцевого самоврядування. Але вони не можуть бути осторонь процесів, що впливають на їх діяльність і якість життя співвітчизників. Учасники «круглого столу» пропонують політичним партіям намагатись через своє право на висування кандидатів в депутати, наряду з досвідченою політичною і легальною діловою елітою міста, за допомогою громадських об’єднань залучати представників, що не пов’язані з тіньовим капіталом, які є суспільними моральними авторитетами, відомими на виборчих територіях, в тому числі і молодь.  Крім того, кандидатами до місцевих рад висувати осіб, які або працюють, або проживають на території цих рад. Саме суспільних моральних авторитетів і таких висуванців,  закликаємо громадськість міста підтримувати на майбутніх виборах. Адже влада, в тому числі і органи місцевого самоврядування, повинні бути тісно пов’язані з виборцями, якісно професійними, моральними, авторитетними і справедливими.

11.  Оголосити цей «круглий стіл»,  для обговорення поточних питань взаємостосунків присутніх громадських об’єднань з владою і органами самоврядування, постійно діючим . Координацію «круглого столу» доручити його сьогодняшним організаторам.          

 

12. Пропозиції  доручити оприлюднити в ЗМІ і мережі Інтернет, оформити та надіслати у вигляді клопотань до зацікавлених осіб і організацій, органів влади і органів самоврядування Степанюку ДП ,  головуючому  «круглого столу», громадському діячеві, Голові Ради Асоціації «Комсомолець Кривбасу», народному депутату України другого скликання, Голові Дзержинської райради (1990-1998рр), доктору філософії в галузі права.

 

Пропозиції  ухвалені учасниками «круглого столу» з глибоким переконанням, що від якості влади та якості місцевого самоврядування,  залежить напряму поліпшення якості життя територіальної громади м. Кривого Рогу і що  «Майбутнє, в єдності поколінь!»

 

Резолюція  проголосована одноголосно «за» (без «проти» та «утримався») 87 учасниками «круглого столу» з врахуванням зауважень та пропозицій, що надійшли в процесі її обговорення.

Організатори «круглого столу»

 

ДОДАТОК

Переглядів: 326 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0

Вхiд користувачiв

Логін:
Пароль:

Пошук

Календар

«  Липень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту

Почта

Логин:
Пароль:

Газета